Na 40 ha będzie ok. 30 budynków. Trwają prace na stacji „Karolin”
Jest konieczna, by obsłużyć II linię metra w Warszawie. Trwają dalsze prace na terenie Stacji Techniczno-Postojowej „Karolin”. Pojawiło się tam więcej hal i nowych pomieszczeń. Docelowo będzie tam ponad 30 różnych budynków.
Trwa już budowa wjazdu do tunelu, który połączy Stacji Techniczno-Postojowej ze stacją metra „Karolin” przy ul. Połczyńskiej. Niebawem też ma ruszyć drążenie samych tuneli ze stacji C1 Karolin. Dwa tygodnie temu rozpoczęło się przywożenie elementów tarczy z fabryki na Marywilskiej. Tarcze są od razu opuszczane pod ziemię na poziom peronu skąd mają wystartować. Pierwsza z tarcz ruszy na przełomie lipca i sierpnia w kierunku gotowych już stacji na Bemowie. Średnie tempo drążenia tuneli wynosi do 25 metrów na dobę. Gdy cała II linia metra będzie już gotowa, wówczas do jej obsługi niezbędna będzie Stacja Techniczno-Postojowej „Karolin”.
W środę, 26 czerwca na terenie budowy STP „Karolin” odbyła się konferencja prasowa, w której wziął udział m.in. prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
– Na prawie 40 ha powstaje ponad 30 budynków. Ta stacja jest konieczna, by obsługiwać II linie metra, ale i szykowaną III linię. Zgodnie z zapowiedziami zaplecze będzie gotowe w 2026 roku. Tak jak ostatnie trzy stacje metra Lazurowa, Chrzanów i Karolin na ostatnim odcinku II linii. Mieszkańcy Bemowa dojadą do centrum w 20 minut. Metro zapewni też lepszą komunikację dla mieszkańców okolicznych gmin. Po ukończeniu tej inwestycji sieć metra będzie liczyć 46 km i 42 stacje – mówił podczas spotkania z dziennikarzami Rafał Trzaskowski.
Funkcjonowanie metra w stolicy wymaga dobrego zaplecza – mówiła przewodnicząca Rady Warszawy Ewa Malinowska-Grupińska.
– Żeby coś dobrze działało, to bardzo ważne jest zaplecze. Jesteśmy właśnie w takich kulisach tej wielkiej inwestycji. Ja nie muszę Państwu mówić jak ważny jest dla nas transport publiczny. Wiadomo to czyste powietrze, tanie przemieszczanie się po Warszawie, mniejsze korki. Same zalety. Tym co jest problemem, to są pieniądze – mówiła podczas konferencji Ewa Malinowska-Grupińska.
Na terenie przyszłej stacji „Karolin” będzie m.in. budynek administracji, hala napraw, myjnia, zajezdnia taboru specjalnego, budynek straży pożarnej oraz pętla zwrotna dla pociągów.
Jak informuje wykonawca, obiekt ma być gotowy do końca 2026 roku.
Krzysztof Jędrasik