Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie organizuje dyżury telefoniczne. Do 24 maja zaplanowano kilka odsłon tematycznych.
Pracownicy I Oddziału ZUS w Warszawie organizują w maju dyżury telefoniczne. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu (22) 538-21-89 w godzinach od 10:00 do 12:00, aby otrzymać potrzebne informacje. Przygotowano różne bloki tematyczne m.in. obsługa programu „Płatnik”, „Ulga na START” oraz funkcjonalność Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
10 i 24 maja dyżur dotyczy tematu: obsługa programu „Płatnik”. Tworzenie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych, konfiguracja programu, obsługa ubezpieczonych, wymiana informacji i danych z ZUS.
15 maja 2024 – „Ulga na START”, „mały ZUS plus”, preferencyjne składki, działalność nieewidencjonowana – warunki, uprawnienia, skutki.
– W tym dniu mieszkańcy Mazowsza uzyskają informację o ulgach dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Pracownicy ZUS odpowiedzą na pytania w zakresie ulg z tytułu rozpoczęcia działalności gospodarczej, zasadach wypełniania dokumentów i wysokości opłacania składek, o obowiązkach osób prowadzących działalność gospodarczą – informuje rzecznik ZUS w województwie mazowieckim Wojciech Ściwiarski.
17 maja 2024 – temat dyżuru dotyczy Funkcjonalności Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Pomoc dla użytkowników korzystających z PUE ZUS. Przeglądanie danych zgromadzonych na koncie, tworzenie, wysyłanie oraz odbiór wniosków i pism.
22 maja 2024 – Udzielanie informacji z zakresu pomocy w spłacie należności. Eksperci będą udzielali informacji płatnikom składek, którzy mają problemy z płynnością finansową i nie są w stanie na bieżąco opłacać należności wobec ZUS. Poinformują w jaki sposób można rozłożyć należności na raty lub odroczyć termin płatności składek oraz odpowiedzą na pytania, m.in.: z jakich ulg można skorzystać, jak złożyć wniosek o ulgę oraz co płatnik składek zyska dzięki ulgom.
Krzysztof Jędrasik