P. Bruszewska: W trakcie nauczania zdalnego relacje interpersonalne znacznie osłabły
– Relacje w świecie cyfrowym nie są tak wartościowe, jak te w świecie rzeczywistym – podkreśla gość poranka „Siódma9” Paula Bruszewska.
Po dłuższej przerwie uczniowie wrócili do szkół. Niebawem rozpocznie się kolejny rok akademicki. Pandemia zrewolucjonizowała sposób nauczania i wpłynęła na jakość kształcenia dzieci, młodzieży i studentów.
– Ta rewolucja rzeczywiście nastąpiła. Nauczyciele musieli dostosować się do tej nowej sytuacji – i dostosowali się. Część z nich bardzo dobrze się w tym odnalazła, wręcz uważają, że są w tym lepsi. Dla części uczniów to też jest dobre rozwiązanie. Jednak jest to na tyle świeże dla nas, że nie jesteśmy w stanie wyeliminować wszystkich problemów, które powstały – mówi Paula Bruszewska z Fundacji Zwolnieni z Teorii.
– Dlatego, że możliwości interakcji były ograniczone. Z tego względu te relacje wewnątrz szkoły zdecydowanie podupadły. W trakcie nauczania zdalnego relacje interpersonalne znacznie osłabły – podkreśla.
Jak dodaje Paula Bruszewska, odbudowa relacji między uczniami to jedyna droga powrotu do normalności.
– Formuła zdalna utrudnia budowanie relacji i zdobywanie umiejętności komunikacyjnych. Priorytetem jest powrót kontaktu stacjonarnego uczniów i nauczycieli – podaje.
Fundacja Zwolnieni z Teorii uzupełnia edukację o przestrzeń do zdobywania praktyki. Działa w oparciu o nowoczesną metodykę nauczania, w ramach której realizuje projekty społeczne.
Jednocześnie rozwija przydatne kompetencje, takie jak: empatia, kreatywność, praca zespołowa, komunikacja czy umiejętność rozwiązywania problemów.
Paula Bruszewska:
Jakub Panak