Nie dajmy się oszukać fałszywymi promocjami – ostrzega UOKiK
Przed nami sezon przedświątecznych promocji i wyprzedaży. Jednak nie zawsze reklamowane obniżki cen są zgodne z rzeczywistością. Należy być szczególnie czujnym kupując produkty przez internet.
28 listopada centra handlowe zostaną ponownie otwarte, w ścisłym reżimie sanitarnym i z wieloma ograniczeniami. Akcja wielkich wyprzedaży w dużej mierze przeniesie się do internetu. W wielu e-sklepach również czekają na nas zniżki, rabaty i promocje. Nie dajmy jednak się oszukać – mówi prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny.
– Najczęstsze problemy to żonglowanie cenami oraz promocje i wyprzedaże które w rzeczywistości nie są tak atrakcyjne jak głosił przedsiębiorca. Może się tak zdarzyć, że któryś z przedsiębiorców będzie podnosił cenę przed wyprzedażą, aby uatrakcyjnić zakup poprzez prezentację nieprawidłowej wartości obniżki cen – wyjaśnia prezes UOKiK.
Tomasz Chróstny zachęca, aby przed zakupem danego towaru sprawdzić jego cenę w kilku źródłach.
– Porównajmy ceny w wiarygodnych porównywarkach i wybierzmy sprzedawcę, który dysponuje dużą ilością pozytywnych, niezależnych opinii. Niektóre porównywarki oferują też sprawdzenie historii cen dzięki czemu możemy faktycznie ocenić czy promocja jest korzystna. Porównujmy także opis i specyfikacje produktu pomiędzy sprzedawcami, aby upewnić się, że jest to ten sam produkt i nie różni się on właściwościami – dodał Tomasz Chróstny.
Prezes UOKiK przypomina również, że dokonując zakupu przez internet mamy co najmniej 14 dni na ewentualny zwrot towaru. Także produkty kupione na raty można zwróci – odstępując od kredytu konsumenckiego w ciągu 14 dni.
Cała wypowiedź prezesa UOKiK:
Krzysztof Jędrasik