Hulajnogi elektryczne mają być traktowane jak rowery. Tak wynika z nowego projektu ustawy o urządzeniach transportu osobistego. Teraz kierujący elektryczną hulajnogą traktowany jest jako pieszy, a według nowej ustawy będzie traktowany jak rowerzysta.
Za ustalenie zasad korzystania z takich pojazdów odpowiada ministerstwo infrastruktury. W konsultacjach udział bierze również samorząd warszawski.
– Dostajemy liczne uwagi od mieszkańców, że ten środek transportu sprawia problemy. Apelowaliśmy o przepisy od razu, gdy te pojazdy pojawiły się na ulicach – regularnie składamy uwagi do kolejnych projektów. Zależy nam między innymi na zakazie jazdy po chodniku, czy na możliwości regulowania np. miejsca rozstawiania hulajnóg i ich liczby na danym obszarze – mówi rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich, Jakub Dybalski.
Ustawa o UTO wciąż jest doskonalona i w obecnej formie nie weszła jeszcze w życie. Planowany termin przyjęcia projektu przez Radę Ministrów to III kwartał 2020 roku, czyli w lipiec, sierpień lub wrzesień.
Bartosz Święciński