To kolejny etap budowy warszawskiego metra – tarcze drążące tunele są już na Bemowie.
Na przyszłej stacji „Powstańców Śląskich” znajduje się szyb startowy w kierunku odcinka wolskiego. Kilkuset tonowe maszyny były tam przewożone przez kilka dni.
– Przez cały tydzień, nocami, transportem specjalnym, elementy tych olbrzymich maszyn były transportowane na plac budowy, na stację „Powstańców Śląskich”. Tam znajduje się szyb startowy z którego tarcze rozpoczną drążenie tuneli w kierunku odcinak wolskiego. Początek prac jest zaplanowany na wakacje – mówi rzecznik warszawskiego metra, Anna Bartoń.
Tymczasem na odcinku wschodnim, jedna z tarcz już drąży tunele w kierunku stacji Trocka.
– Tam na budowie trzech nowych stacji, tarcza Maria już rozpoczęła drążenia. Druga tarcza jest już złożona w szybie startowym i gotowa do startu, jednak ze względu na sytuację epidemiologiczną czeka na przyjazd ekip, które będą ją obsługiwały – dodaje Anna Bartoń.
Maszyny skrawające od momentu uruchomienia pracują 24 godziny na dobę. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, ale jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany.
Krzysztof Jędrasik