Czy możemy ubiegać się o zwrot pieniędzy w przypadku wykupienia wycieczki zagranicznej? W związku z pandemią koronawirusa wiele krajów zamknęło granice. Czy zważywszy na okoliczności możemy odstąpić od umowy z danym biurem podróży?
– W związku z wystąpieniem nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, który nie mogliśmy przewidzieć i realizacja wycieczki jest niemożliwa czy nasz wyjazd jest niemożliwy to możemy odstąpić od umowy i ubiegać się o zwrot środków. Taki przedsiębiorca turystyczny na podstawie artykułu 47 ustawy o imprezach turystycznych powinien zwrócić nam pieniądze – wyjaśnia Agnieszka Orlińska z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W przypadku rezerwacji hotelu indywidualnie sytuacja wygląda nieco inaczej, ale również możemy ubiegać się o odstąpienie od umowy.
– Wtedy też możemy odstąpić od umowy, ale trochę na innej podstawie prawnej. Wtedy najprościej jest porozumieć się z danym hotelem. W ostateczności jeżeli hotel nie chce uznać naszych roszczeń to może o tym zadecydować są, ale w obecnej sytuacji większość hoteli takie roszczenia uznaje. Możemy powołać się na to, że władze zalecają by unikać niepotrzebnego podróżowania i pozostać w domach.
Na stronie internetowej UOKiK.gov.pl/koronawirus znajdą państwo odpowiedzi na wiele pytań dotyczących obecnej sytuacji. Można również skorzystać z darmowej pomocy prawnej.
Bartosz Święciński