
Najprawdopodobniej w metrze nie będzie śluz zapobiegających wypadnięciu na tory. Mimo złożonej w tej sprawie interpelacji w stołecznej radzie Metro Warszawskie wyklucza taką inwestycję na budowanych właśnie sześciu stacjach II linii metra. Zapory nie pojawią się także na kolejnych przystankach planowanych na 2022 rok.
Prezes Zarządu Metra Warszawskiego Jerzy Lejk brak śluz tłumaczy wytycznymi z przyjętych projektów budowlanych.
Współautor interpelacji radny Prawa i Sprawiedliwości Dariusz Lasocki jest zdania, że niechęć Metra jest efektem wysokich kosztów inwestycji.
Śluzy ochronne budowane są wzdłuż wejścia do metra. Bariera posiada elektrycznie otwierane drzwi, które pokrywają się z wejściem do pociągu. System zapór jest obecny w kolejkach podziemnych między innymi we Francji oraz Japonii.
Artur Szczygielski