Tym modelem Mitshubishi rozpoczyna nowy rozdział w światowej motoryzacji. Eclipse Cross, bo o nim mowa, ma łączyć samochód typu SUV ze sportowymi cechami.
To już zauważymy w samej bryle samochodu – mówi Kinga Lisowska z Mitsubishi Motors Polska.
W samochodzie znajdziemy wiele systemów, które odpowiadają za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Sprawdzą się między innymi przy niekontrolowanym poślizgu – podkreśla Kinga Lisowska.
Z pewnością nowy projekt Mitsubishi zainteresuje nie jednego miłośnika czterech kółek. Eclipse Cross przyciąga wyglądem przez bryłę, która nawiązuje do coupe. Rozwiązanie to sprawdza się już markach typu premium takich jak BMW czy Mercedes. W tym taki kształt nadaje charakter temu pojazdowi. Z przodu również znajdziemy nowinki, na przykład całkowite światła LED-owe. Dodatkowe elementy chromowane podkreślają sportowy charakter. Eclipse Cross ma 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości, a rozstaw osi wynosi 267 cm. Takie wymiary oraz ostre linie nie pozwalają na przejście koło tego samochodu obojętnie.
Wnętrze tego modelu może zaskoczyć. Podobnie jak linia nadwozia, Mitsubishi zmienia wyposażenie w środku. Od razu w oczy rzuca się środkowy panel, gdzie znajdziemy dotykowy ekran, dzięki któremu możemy wybrać opcje multimedialne. Pod wywietrznikami znajdziemy czytelne menu do sterowania klimatyzacją. Fotele rozdziela drążek zmiany biegów oraz przełącznik do wyboru opcji napędu 4×4. Dodatkowo w tym miejscu zlokalizowano touchpad, którym można obsłużyć system multimedialny. To rozwiązanie jednak nie do końca się sprawdza, ponieważ podczas prowadzenia samochodu trudno obsługiwać takie urządzenie. Pokrętło z dwoma przyciskami byłoby z pewnością lepszym rozwiązaniem.
Wewnątrz znajdziemy dużo miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Duży rozstaw osi pozwala na komfortowe podróżowanie na tylnej kanapie. W przedniej części kabiny znajdziemy podłokietnik ze schowkiem, uchwyty na kubki, półki na telefon oraz pakowne kieszenie w drzwiach. Bagażnik standardowo pomieści 341 l, a po przesunięciu foteli tylnej kanapy – uzyskamy 448 l.
Przełom Mitsubishi nie oznacza tylko zmiany wewnątrz oraz na zewnątrz samochodu. Nowe oblicze znajdziemy również pod maską samochodu. W testowanym modelu zamontowano silnik benzynowy o pojemności 1.5 l. Turbodoładowana jednostka generuje moc 163 KM i moment obrotowy 250 Nm. Wartości te pozwalają na rozpędzenie ważącego 1,5 tonowego SUV’a 100 km/h w blisko 10 sekund (9.8 sek.) i osiągniecie prędkości maksymalnej 200 km/h. Silnik współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Skrzynia jest cicha i bez zarzutów działa z jednostką napędzającą. Przy dynamicznym rozpędzeniu Eclipse Cross możemy usłyszeć lekkie wycie. Jednak nie pomniejsza to przyjemności z samej jazdy. Znaczący minus tego silnika to spalanie. W cyklu mieszanym podczas testów uzyskałem 11 litrów. W zakorkowanym mieście wskaźnika spalania pokazał aż 15 litrów benzyny. W trasie udało się uzyskać 8 litrów na 100 kilometrów.
Dla kogo Mitsubishi Eclipse Cross? Na pewno dla osób chcących wyróżniać się na polskich drogach. Samochód z pewnością sprawdzi się dla osób, które dużą podróżują z większą liczą osób. Auto pozwala na komfortowe pokonywanie dalekich tras. Samochód, dzięki panoramicznej kamerze i czujnikom parkowania, doskonale sprawdzi się w mieście. Jednak w tym trybie użytkowania samochodu będziemy musieli przygotować się na częstsze wizyty na stacji benzynowej.
Warto dodać, że Mitsubishi proponuje wakacyjne promocje na ten model. W salonie możemy zyskać rabat w wysokości 4 000 złotych, dodatkowo zniżki przy ubezpieczeniu oraz pakiet kół zimowych. W sumie możemy liczyć na 13 000 zł upustu. Ceny tego modelu zaczynają się od 93 000 zł. Za najbardziej doposażone wersje zapłacimy nawet 147 000 zł.
Mikołaj Michalecki