Home / Wiadomości  / Władze Warszawy a plan remontu linii średnicowej

Władze Warszawy a plan remontu linii średnicowej

Władze Warszawy a plan remontu linii średnicowej

Nie ma zgody na zablokowanie stolicy na trzy lata. Ratusz jest nieugięty.
Sześćdziesiąt siedem miliardów złotych – tyle do 2023 roku mogą wydać Polskie Linie Kolejowe w ramach dofinansowań unijnych. Część remontów już ruszyła. Od czerwca trwają prace na trasach: Warszawa-Poznań i Warszawa-Lublin. W ramach robót tory są zamykane, a pociągi kierowane na objazdy.
Największy kłopot może jednak sprawić remont tak zwanej linii średnicowej, czyli torów łączących stację Warszawa Wschodnia z Warszawa Zachodnią. Według wstępnych planów, PLK zamknęłoby na kilka lat całkowicie ten odcinek od 2020 roku.
Na ten pomysł nie zgadza się stołeczny ratusz, a – jak przypomina wiceprezydent Warszawy Renata Kozłowska – zła współpraca powodowała już w przeszłości ogromne problemy.

 
Wiceprezydent Kaznowska dodaje, że zgody na całkowite zamknięcie trasy Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia nie będzie.

 
Mimo ogromnych trudności jakie mogą czekać stolicę, remont linii średnicowej jest niezbędny. Aktualnie z torów korzystają nie tylko pociągi miejskie i dalekobieżne, ale także składy towarowe. Remont tego odcinka pozwoliłby na zwiększenie przepustowości z dotychczasowych szesnastu składów na godzinę do około dwudziestu.
Artur Szczygielski

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close