Bilet mobilny będzie można skasować w dowolnym momencie. Dotychczas bilety kupowane za pomocą aplikacji były od razu kasowane. Od teraz będzie można kupić ich dowolną ilość i skorzystać w chwili kiedy jest nam potrzebny.
Jak tłumaczy rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, Tomasz Kunert – bilety mobilne będą bliźniaczo podobne do tych kartonikowych.
– W aplikacjach mobilnych będzie można kupić, podobnie jak to jest w przypadku biletów kartonikowych, od razu kilka biletów różnego rodzaju – bilety nie będą już automatycznie kasowane i czas ich ważności nie będzie płynął od chwili zakupu. Bilety nie będą aktywne od razu, więc można je będzie zakupić np. przed wyjściem z domu. Bilet z aplikacji będzie trzeba skasować po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem linii bramek w metrze – dopiero od tego momentu będzie on ważny. Kupione, ale nieskasowane bilety, poczekają na następną podróż – tłumaczy.
Aby skasować bilet będzie trzeba zeskanować specjalny kod aparatem w telefonie.
– Skasowanie biletu z aplikacji będzie polegało na zeskanowaniu kodu QR. W górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych, będą umieszczone naklejki z kodem QR przypisanym do konkretnego pojazdu. W metrze kody będą umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach, czyli tam, gdzie przekraczamy strefę biletową. Kody będzie można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów – dodaje rzecznik.
Przez minutę po skasowaniu biletu na ekranie aplikacji będzie się wyświetlał licznik upływającego czasu. Na trzy minuty przed końcem ważności biletu pasażer dostanie powiadomienie. Nowość zostanie wprowadzona 2 kwietnia.
Greta Laura Sulik