Home / Wiadomości  / Choszczówka: obchody Święta Trójcy Przenajświętszej

Choszczówka: obchody Święta Trójcy Przenajświętszej

fot. episkopat.pl

Kapelan kaplicy prymasowskiej w warszawskiej Choszczówce ks. Eugeniusz Leda powiedział, że Bóg Ojciec nas stworzył, Syn nas odkupił, a Duch Święty nas nieustannie ożywia i prowadzi. W Choszczówce celebrowana była Msza Św. w Uroczystość Trójcy Przenajświętszej.

 

Ks. Eugeniusz Leda podkreślił w homilii, że powinniśmy czynić z większą czcią znak krzyża, bo to nasze wyznanie wiary.

 

W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego – dlatego czyniąc ten znak krzyża, nie róbmy z niego figur geometrycznych, ale połóżmy go na sobie z miłością, pobożnością, z uczczeniem tych trzech Osób Boskich – zaznaczył kapłan.

 

Podkreślił, że wiara w Trójcę Świętą odróżnia chrześcijaństwo od wszystkich innych religii. Wskazał, że jest to prawda wiary, nie rozumu. Ks. Leda opowiedział, jak św. Patryk wyjaśniał tajemnicę Trójcy Świętej.

 

Tłumacząc tajemnicę Trójcy Świętej, pokazywał Irlandczykom malutką trójlistną koniczynę, z jednej łodyżki wyrastały trzy listki, trzy odgałęzienie. Podobnie jest z Trójcą Świętą: jedna natura boska, a trzy osoby. Piękny przykład. Z takiej maleńkiej rośliny można wyprowadzić prawdę o istnieniu Trójcy Świętej – mówił.

 

Po Mszy Św. w Instytucie Prymasowskim w warszawskiej Choszczówce odbyła się premiera najnowszej gry planszowej opowiadającej o życiu kardynała Stefana Wyszyńskiego „Non Possumus”.

 

Uroczystość Trójcy Przenajświętszej jest jednym z najważniejszych liturgicznych świąt chrześcijańskich, obchodzonych ku czci Trójcy Świętej: Boga Ojca, Syna i Ducha Świętego. W kościołach zachodnich przypada na niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego. Święto obchodzą również Kościoły protestanckie, posługujące się tradycyjnym kalendarzem liturgicznym, starokatolickie oraz prawosławne (innego dnia – według kalendarza juliańskiego, w Zesłanie Ducha Świętego).

 

Trójca jest tajemnicą wiary w sensie ścisłym, jedną z „ukrytych tajemnic Boga, które nie mogą być poznane, jeśli nie są objawione przez Boga”. Kościół posługuje się pojęciem „substancja” (oddawanym niekiedy także przez „istota” lub „natura”), by określić Boski Byt w jego jedności, pojęciem „osoba” lub „hipostaza”, by określić Ojca, Syna i Ducha Świętego w tym, czym rzeczywiście różnią się między sobą, a pojęciem „relacja”, by określić fakt, że rozróżnienie Osób Boskich opiera się na Ich wzajemnym odniesieniu do siebie.

 

IAR

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close